تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

گنبد سبز، مقبره ای ناشناخته در مشهد

گنبد سبز کجاست؟

در خیابان آخوند خراسانی در شهر مشهد گنبد سبز رنگی توجه ها را به خود جلب نموده است. این گنبد در واقع آرامگاه شیخ مومن استرآبادی می باشد که از شیوخ مذهب شیعه بوده و در سال 904 هجری قمری چشم از دنیا بست. شیخ محمد مومن از علمایی بوده که بخش قابل توجهی از عمر خود را به تعلیم روایات و سخنان پرگهر معصومین پرداخته است. این عالم حدود 35 سال از عمر خود را به بررسی روایات کتب اربعه شیعه گذرانده است. این مکان در سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

گنبد سبز مشهد، مقبره‌ای در قلب شهر

 

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز از نمای بیرون 8 ضلعی بوده ولی از داخل چهار ضلع دارد. نام این گنبد برگرفته از کاشی های فیروزه ای رنگ بوده که به زیبایی بر روی آن نصب گردیده و نمایی دل انگیز را ایجاد نموده است. گنبد مورد نظر دارای 4 ایوان و طاق نماهای زیبا نیز می باشد. این مکان در تاریخ 1036 قمری بنا گشته و در سال 1055 مراحل ساخت آن تکمیل شده است. گنبد سبز مشهد در گذشته دارای باغ هایی در اطراف خود بوده ولی رفته رفته از وسعت آن کاسته شده تا جایی که امروزه تنها بخشی از یک خیابان و میدان را تشکیل داده است. در سال 1058 تزئینات زیبایی در این مکان صورت گرفته که هم اکنون نیز می توان آن ها را مشاهده کرد. همچنین در سال 1353 نمای این بنای زیبا مزین به کاشی کاری زیبا شد و درون آن نیز مورد بازسازی قرار گرفت. در زیر گنبد، کتیبه ای قرار دارد که صلوات کبیره و حدیثی از حضرت محمد (ص) بر روی آن حک شده است. این بنا که مربوط به دوره صفویه می باشد، مورد توجه گردشگران تور مشهد lahzeakhar قرار گرفته است.

 

گنبد سبز|بنای گنبد سبز|بنای تاریخی گنبد سبز

 

کتاب گنبد سبز مشهد

مهدی قربانی یکی از نویسندگان کشورمان است که شرح زندگی شیخ محمد مومن را در کتابی با عنوان گنبد سبز مشهد گردآوری و منتشر نموده است. این کتاب به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی انتشار پیدا کرده و مورد استفاده دانشجویان تاریخ و باستان شناسی قرار می گیرد تا بتوانند کارهای علمی و پژوهشی خود را انجام دهند. برای کسب اطلاع از قیمت تور مشهد می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کنید و قیمت ها را مقایسه نمایید.

هم اکنون شرایط ایران در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد و هم وطنانمان می توانند با در نظر گرفتن پرتکل های بهداشتی به شهرهای با وضعیت سفید سفر کنند و کمی از حال و هوای سخت کرونا بیرون بیایند. حتی برخی ترجیح می دهند که به صورت شخصی به سفر بروند و از تور استفاده نکنند که می توانید مزایای سفر شخص به جای انتخاب تور را در لینک مطالعه نمایید.

 

معرفی گنبد سبز مشهد - وبلاگ اقامت ۲۴

 

هتل 7 ستاره در استانبول

ساخت هتل های 1 تا 5 ستاره برای همگان امری طبیعی بوده اما با پیشرفت تکنولوژی هر روزه خبرهایی به گوشمان می رسد که شگفتی به همراه دارد. در ادامه ما را همراهی نمایید تا هتلی 7 ستاره در شهر استانبول را به شما معرفی نماییم.


هتلی 7 ستاره در عمارت های قدیمی استانبول

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین دست به اقدام جالبی زده و 2 ساختمان قدیمی در جوار تنگه بسفر که در منطقه اورتاکوی استانبول واقع شده اند را به مدت 25 سال اجاره نموده تا آن ها را به طور کلی بازسازی نماید و هتلی 7 ستاره را تاسیس کند. این شرکت به ازای اجاره دو عمارت خدیجه سلطان و فهیمه سلطان حدود 1250000 لیر پرداخت نموده است. پیش از این یک شرکت سنگاپوری پیشنهاد 150 میلیون دلاری برای خرید این دو ساختمان ارائه کرده بود که با مخالفت اداره توریست و فرهنگی ترکیه مواجه شده بود. عمارت فهیمه سلطان به مدت 33 سال به عنوان مدرسه فعالیت داشته اما پس از وقوع حادثه آتش سوزی در سال 2002 این ساختمان متروکه شد. ساختمان خدیجه سلطان هم سال ها در اختیار فدراسیون شنا قرار داشت.

ساخت هتل 7 ستاره استانبول

بیش از 350 نفر در عملیات بازسازی و مرمت بخش های مختلف این دو ساختمان فعالیت می کنند. مبلغ حدودی که که برای این بازسازی این ساختمان ها در نظر گرفته شده به طور تقریبی 100 میلیون لیر اعلام گشته است.


اتاق های هتل 7 ستاره استانبول

سوئیت های این هتل تنها مختص میهمانان خاص و ویژه شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین بوده که با قایق های بسیار لوکسی (از طریق تنگه بسفر) از فرودگاه استانبول به سمت هتل ترانسفر می شوند و در اتاق هایی باشکوه اقامت پیدا می کنند. اتاق های این هتل بسیار زیبا و شیک دکوراسیون شده اند و تعدادی اتاق با عنوان "سوئیت سلطان" دارد که از امکانات و خدمات ویژه ای برخوردار می باشد.


امکانات هتل 7 ستاره استانبول

همان گونه که می دانید هم اکنون هتل های 5 ستاره بالاترین میزان امکانات و خدمات را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند اما هتل های 7 ستاره پا را فراتر گذاشته اند و امکاناتی فوق لوکس را ارائه می کنند که گردشگران تور استانبول را حیرت زده می کنند.


سایر هتل های 7 ستاره دنیا

از دیگر هتل های 7 ستاره مطرح دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-هتل 7 ستاره برج العرب در امارات

-هتل 7 ستاره پالاس امارات

-هتل 7 ستاره پانگو در پکن

-هتل 7 ستاره مارینا بی سندز سنگاپور

-هتل 7 ستاره گالریا در ایتالیا


برای دریافت اطلاعات بیشتر از به روزترین و ارزانترین تورهای داخلی و خارجی به سایت لحظه آخر مراجعه کنید.