تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

عجایبی که فقط در ترکیه مشاهده می کنید

ترکیه کشوری دوست داشتنی بوده که فرهنگی شبیه به ایران دارد از همین رو این کشور نزد ایرانی ها بسیار محبوب می باشد. اما برخی آداب خاص وجود دارد که تنها در این کشور مشاهده می کنید که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

 

 

ترک ها تنها دقایقی بین تایم استراحتشان کار می کنند!

خوردن چای یکی از مرسوم ترین کارهایی است که مردم ترکیه همواره به آن علاقه دارند و انجام می دهند. در واقع آن ها ساعات زیادی را به بهانه نوشیدن چای دور هم جمع می شوند. آن ها میهمان نوازی خود را با سرو چای نشان می دهند. آن ها معمولا چای را به صورت پررنگ میل می کنند و معتقدند چای باید به رنگ خون خرگوش باشد.


رقصیدن پاسخ مناسبی برای تمامی امور به حساب می آید

مردم ترکیه عاشق رقصیدن هستند، آن ها به هر بهانه ای گرد هم جمع می شوند تا به رقص و پایکوبی بپردازند؛ خواه یک تیم فوتبال در رقابتی برد کسب کرده باشد یا این که فرزندی پا به دنیا بگذارد. رقص معروف مردم ترکیه Halay نام دارد که در طول آن مردم به صورت خطی در کنار یکدیگر می ایستند و می رقصند؛ این رقص تا حدودی به رقص کردی ایرانی ها شباهت دارد. در استان ترابزون که اتفاقا ایرانی های زیادی هم دارد، بسیار پیش می آید که مردم را کنار خیابان در حال رقصیدن مشاهده کنید.

 

 

سفر بین قاره ای در ترکیه

استانبول تنها شهر دنیا می باشد که بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است؛ بخشی از این شهر در قاره اروپا و بخش دیگر در قاره آسیا قرار دارد. البته این شهر دارای مترویی است که دو قاره را به یکدیگر متصل می کند و گردشگران تور لحظه آخری ترکیه این امکان را دارند که در عرض چند دقیقه از قاره ای به قاره ای دیگر بروند.

 

 

فرآیند خداحافظی در ترکیه 1 ساعت به طول می انجامد

ترک ها میزبانی از میهمان را بسیار دوست دارند؛ آن ها تمام تلاش خود را می کنند که فرآیند میهمانی بیشتر به طول انجامد تا بتوانند در کنار یکدیگر گل بگویند و گل بشنوند. معمولا پس از ساعاتی که میهمان در خانه میزبان نشسته با گفتن جمله "یاواش یاواش کالکالیم" به یکدیگر اشاره می کنند که وقت رفتن است؛ البته میزبان ابراز ناراحتی می کند و می گوید که فعلا بنشینید تا بیشتر در کنار یکدیگر باشیم و میوه بخوریم. در هر صورت اگر میهمان قصد رفتن کند، میهمان بعد از این که کفش های آن ها را مرتب می کنند اصرار زیادی می کنند که باز هم به خانه آن ها سر بزنند؛ بعد هم با روبوسی و گفتن جمله Su gibi git, su gibi gel به مهنای مثل آب برو و مثل آب برگرد از یکدیگر خداحافظی می کنند.


در زبان ترکی جملات طولانی تنها با یک کلمه گفته می شوند

ترکی استانبولی یکی از زبان های جالب دنیا است که می توان پسوندهای زیادی را به ان اضافه نمود در واقع می توان جمله ای طولانی همچون muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine را در قالب یک کلمه بیان کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.