تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

تور لحظه آخری

خوشمزه ترین کباب های ترکیه

غذاهای ترکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا هستند و تست کردن آن ها برای تمامی توریست ها لذتبخش می باشد. اما ممکن است برای بسیاری از کسانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند جالب باشد که بدانند خوشمزه ترین کباب های ترکیه به چه شکل طبخ می شوند و در کجا می توان آن ها را سفارش داد. در این مقاله همراه ما باشید تا این کباب های لذیذ را به شما معرفی کنیم. در میان تمام غذاهای خوشمزه ای که کشور ترکیه دارد، کباب جایگاه ویژه ای داشته؛ این غذا هم بین مردمان ترکیه و هم بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. میراث غذایی ترکیه ساختاری چند فرهنگی دارد و دلیل آن هم این است که از ترکیب مواد غذایی آسیای مرکزی، مدیترانه، قفقاز، بالکان و مدیترانه تشکیل شده و شیوه های پخت آن هم از این کشورها الهام گرفته شده است.


انواع کباب های ترکیه

کشور ترکیه برای عاشقان گوشت و کباب، بهشتی بی چون و چرا به حساب می آید؛ این کشور در زمینه کباب شهرتی جهانی دارد زیرا نظیر آن ها را در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید. معروف ترین کباب ترکی ها به شرح زیر هستند:

دونر کباب ترکیه

کباب ترکی دونر را می توان محبوب ترین کباب این کشور دانست که به دلیل طعم بی نظیرش در سایر کشورها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این کباب ترکیبی از روغن مایه، گوشت قرمز، فلفل دلمه ای، پیاز، قارچ و سیر می باشد و بسیار خوش طعم است. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید تنها یک مدل کباب را در سفر ترکیه امتحان کنید، دونر کباب را از دست ندهید. دونر کباب به صورت برش های نازک گوشت روی سیخی بزرگ و متحرک قرار گرفته که با حرارت طبخ می شود و معمولا به صورت پُرسی یا ساندویچی سرو می شود.



شیش کباب ترکیه

این کباب معروف از تکه های مربعی شکل گوشت تشکیل شده که بر روی سیخ قرار می گیرند و با حرارات آتش پخته می شوند. گوشت این کباب که معمولا از قسمت راسته گوسفند یا گوساله تهیه می شود پیش از طبخ درون مواد طعم دار می شوند و طعم فلفلی دلچسبی دارند. مواد تشکیل دهنده این کباب گوشت راسته، روغن زیتون، فلفل دلمه و پیاز سفید می باشد.



اسکندر کباب ترکیه

اسکندر کباب یکی دیگر از کباب های معروف ترکیه است که شباهت زیادی به دونر کباب دارد اما به همراه نان پیده، سس و ماست سرو می شود. اگر می خواهید اسکندر کباب اصل را میل کنید پیشنهاد می کنیم به شهر بورسا بروید تا طعمی تکرار نشدنی از این کباب را امتحان کنید. این غذا نخستین بار توسط افندی اسکندر در سال 1867 به بورسا آورده شد و از آن پس محبوبیت زیادی نزد مردم این کشور پیدا کرد.



پاتلیجانلی کباب ترکیه

این کباب لذیذ ترکیبی از گوشت و بادمجان می باشد . به این صورت طبخ می شود که کوفته های گوشت را به صورت یکی در میان با حلقه های بادمجان به سیخ می کشند سپس به مقدار زیادی روغن زیتون روی آن می ریزند و روی شعله آتش قرار می دهند. در سفری که با تور ارزان ترکیه دارید، می توانید در رستوران های خوب و میان رده از این غذای دلپذیر میل کنید.



علی نازیک کباب ترکیه

برای درک بهتر شما می توانیم بگوییم این کباب ترکیبی از گوشت و بورانی بادمجان می باشد که طعم خوشمزه ای دارد. کباب علی نازیک اغلب در استان گازیانتپ ترکیه طبخ می شود؛ بادمجان های استفاده شده در این کباب از نوع دودی هستند که ادویه دار هم شده اند. این غذا معمولا به همراه برنج سرو می شود که در کنار آن سبزیجات کبابی هم وجود دارد.